TnT 2010.10.01. 16:31

Design Brief

Íme a Design Brief-em Graphic Designból. A feladatom három könyvborító megtervezése lesz, amik egy sorozatot alkotnak. Ezt a rövid levelet (design brief) a megbízó (National Geographic, jelenleg szerény személyem) adja a designer (szintén én lennék (kisebb képzavar)) kezébe, hogy képet alkothasson a háttérről a mondandóról a megcélzott közönségről és az elérni kívánt célokról. A lényeg, hogy tisztán érthető legyen minden és mindenkinek lejöjjön, mit is akar a megbízó. A hétvégén még belejavíthatok, úgyhogy tessék kommentelni, észrevételezni, akár emailben is. :) Ja a szöveg angol nyelvű, sorry.

u.i.: Mini Design Brief:: Ez a negyedéves megbízásom és remélem általatok kicsit kívülről is megvizsgálhatom amiben én már nyakig benne vagyok (background). Az elérni kívánt cél, az érthetetlen részek kiszűrése, konkretizálása, gondolatom egyértelmű megértése (goal). Az elolvasás csak unatkozó embereknek és komoly érdeklődőknek ajánlott (target audience). Köszönöm mindenki segítségét (message)!

 

NATIONAL GEOGRAPHIC

Countries and Lifestyle

 

Philosophyc background

Nowadays traveling is not a problem anymore. The borders are gone, and the distances are getting shorter and shorter. On the other hand, we are running out of gasoline, and if menkind couldn’t find a solution, the prices will getting higher.

Our planet is enormous but really vulnerable. One person is just like a dropp in the ocean, but many dropps together can demolish mountains. If a person understands that how important he is, he will feel responsibility for the planet in the future. Traveling opens up peoples mind and soul, and helps to understand the importance to take care of the planet, and each other.  

Background

We would like to publish a new type of traveling book series. Each book in the series will only contain information about specific regions just to keep the books simple and thin. The information is more likely to introduce world heritage, natural attractions and different lifestyles as well rather than city guides, historical interpretations or muzeum presentations. These books helps people organize adventures, and not site seeing tours. And also gives advices about acomodations based on the traits of each area and not on the advertisments.

 

Goal

The main goal is to draw attention to nature invisibly and changing the readers attitude to it with motivating them to leave their homes and getting closer to nature and each other. Another goal is to help them evolving a new life style or establishing their first.

 

Target audience

Primary target audience: Youth of the nation, between 24 and 30. Who has just started their own life, got a job and has surplus enrgies. They know what they want, not sure about everything and has to learn a lot more, but they are always looking for the best solutions. They are demanding, but not a spender. They dont’t want to buy useless things, which ends up on a shelf. They are rational, and aware of their resources.

Second target audience: between 28 and 40. Have a family, maybe children, but still active personalities. They are in better financial condition and would like to visit the intresting parts of the world, because they were concentrating on their carrier too much before rather than living an entire life.

Message

Message for the person who is holding the book in hands is, you can reach everything, you are free, nobody will tell you how to live your life, you will be a part of something good, adventure, life style, knowledge.

 

In five words:

Lifestyle

Culture

Adventure

Nature

World heritage

A bejegyzés trackback címe:

https://svedpingvin.blog.hu/api/trackback/id/tr752337564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása